Program lojalnościowy

Zapraszamy Państwa do udziału w Programie Lojalnościowym SERWIS – JAPOŃSKICH. Głównym założeniem Programu jest dostarczanie naszym Klientom wymiernych korzyści, związanych z korzystaniem z usług naszej firmy. Program został oparty o system rabatowy, dzięki któremu uzyskają Państwo atrakcyjne zniżki na zakup towarów i usług.

Korzyści dla Państwa:

  • rabaty na usługi serwisowe*, części, akcesoria i wynajem samochodów

Tabela rabatowa:

Części Usługi Samochód zastępczy
1 rok 5% 5% 10%
2 rok 10% 8% 15%
3 rok 12% 10% 20%
Kolejne 15% 12% 25%

*poza technicznymi przeglądami rejestracyjnymi i usługami blacharsko-lakierniczymi; programy rabatowe nie łączą się (np. indywidualne umowy serwisowe).

Jak zapisać się do Programu Lojalnościowego?

Zapoznaj się z regulaminem i korzystaj!

Na wszelkie pytania w sprawie Programu odpowiemy pod numerem 500 650 105 lub kontakt@serwis-japonskich.pl

Serwis – Japońskich w TVN Turbo

Tak, to prawda, nasz serwis pojawił się w 347 odcinku Zakupu Kontrolowanego i jako „specjaliści” od samochodów japońskich rozmawialiśmy o bardzo nietypowym pojeździe, czyli Daihatsu Materia.

Niestety odcinek 347 został już wyemitowany, ale zapraszamy do śledzenia kanału i obejrzenia powtórki.

Mini poradnik – świeca żarowa

Świece żarowe

Co to jest? Świece żarowe podgrzewają powietrze do poziomu, który umożliwia zapłon mieszanki w silniku Diesel’a, a więc są niezbędne do prawidłowego rozruchu przede wszystkim w okresie zimowym, gdyż dopiero przy odpowiednio wysokiej temperaturze następuje wtrysk paliwa i samozapłon.

Kiedy wymieniać? Ciężko konkretnie odpowiedzieć na to pytanie, ale negatywny wpływ na trwałość świec żarowych ma przejeżdżanie krótkich dystansów oraz korzystanie z paliwa niskiej jakości. Można jednak liczyć, że na pierwszą wymianę świec natrafimy nie wcześniej, niż po przebiegu 100 tyś. km.

Mini poradnik – pasek wielorowkowy

Pasek wielorowkowy

Co to jest? Pasek napędza między innymi alternator, dzięki czemu produkowany jest prąd niezbędny do zasilania akumulatora. W wielu samochodach pasek napędza również pompę płynu chłodniczego oraz pompę wspomagania. Czytając powyższe słowa łatwo zauważyć, że jest to bardzo istotna część osprzętu silnika. Na szczęście dla użytkowników ceny dobrych jakościowo pasków zaczynają się od 50 zł.

Kiedy wymieniać? Przy zabrudzeniu olejem silnikowym należy wymienić jak najszybciej. W pozostałych przypadkach należy obserwować czy nie występują pęknięcia lub przetarcia (zazwyczaj na skutek starzenia). Żywotność paska można wyliczyć na około 100 000 km lub 5-6 lat.

Mini poradnik – klocki i tarcze hamulcowe

Klocki i tarcze hamulcowe

Co to jest? Klocki hamulcowe, powodując tarcie, spowalniają ruch obrotowy tarcz hamulcowych i zatrzymywanie się pojazdu. Sprawny układ hamulcowy to przede wszystkim bezpieczeństwo, szczególnie w przypadku gwałtownego hamowania. Dobrej jakości klocki hamulcowe nie wydają żadnych nienaturalnych dźwięków (piszczenie podczas hamowania, zgrzyty) oraz optymalnie się zużywają i przede wszystkim są skuteczne. Od wielu lat klocki hamulcowe nie mogą zawierać materiałów nieprzyjaznych dla środowiska m. in. związków azbestu.

Kiedy wymieniać? Wiele samochodów posiada czujniki emitujące specyficzny odgłos (pisk) podczas wciskania pedału hamulca lub czujniki powodujące zaświecenie kontrolki zużycia okładzin. Przyjmuje się jednak, że klocki hamulcowe wystarczają na około 30 000 km.

Mini poradnik – świece zapłonowe

Świece zapłonowe

Co to jest? Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest realizowanie wyładowań elektrycznych powodujących powstanie zapłonu w komorze spalania. Od jakości świecy zapłonowej często zależy ilość spalanego paliwa, a nawet osiągi silnika.

Kiedy wymieniać? Żywotność świec niklowych (najbardziej popularnych) szacuje się na 30 tyś. km, natomiast świec platynowych na 60 – 80 tyś km. Dla silników zasilanych LPG wymagana jest częstsza wymiana i przyjmuje się, że jest to połowa „normalnego zużycia”, czyli 15 tyś km i 30-40 tys. dla świec platynowych.

Mini poradnik – filtr paliwa

Filtr paliwa

Co to jest? Podobnie jak w pozostałych filtrach, tutaj również mamy do czynienia z filtrowaniem. Zadaniem filtra paliwa jest… oczyszczenie paliwa, którego zabrudzenie jest zazwyczaj bardziej niebezpieczne dla silników Diesel’a, niż jednostek benzynowych. Z resztą w większość silników benzynowych stosuje się jedynie „siatkę” zabezpieczającą przed dużymi zanieczyszczeniami.

Kiedy wymieniać? Filtry paliwa są zdecydowanie rzadziej wymieniane i w zależności od producenta okres ten wynosi od 2 do 4 lat lub przebiegu od 15- 50 tys. kilometrów. Jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany Twój filtr paliwa, zalecamy zrobić to przed zimą.

Mini poradnik – filtr oleju

Filtr oleju

Co to jest? Filtr oleju, jak nazwa wskazuje – filtruje zanieczyszczenia tworzące się wskutek utleniania oleju oraz metaliczne cząstki (opiłki). Dzięki temu olej smarujący silnik jest czysty. Na rynku jest bardzo wiele producentów filtrów, ale tylko renomowane filtry gwarantują jakość odpowiadającą oryginalnym filtrom.

Kiedy wymieniać? Przede wszystkim wymieniać razem z olejem i uszczelką korka spustowego (jeżeli występuje). Częstotliwość wymian jest zależna od producenta pojazdu i rodzaju silnika, ale zwykle jest to 15 – 20 tys. km dla silników Diesel’a i 10 – 15 tys. km dla silników benzynowych.

Mini poradnik – filtr kabiny

Filtr kabinowy/ przeciwpyłkowy/ klimatyzacji

Co to jest? To również filtr oczyszczający powietrze, ale tym razem wnętrza pojazdu. Filtruje on powietrze od dymu, kurzu, drobin gumy ze ścieranych opon, pyłków roślin i innych zanieczyszczeń. Filtr kabinowe występują z/ bez aktywnego węgla, ale tylko te drugie zatrzymują dodatkowo szkodliwe gazy jak ozon, związki siarki, azot. Czysty filtr zmniejsza zagrożenie wystąpienia reakcji alergicznych i podrażnień związanych z błoną śluzową nosa czy oczami.

Kiedy wymieniać? Ostateczny sygnał, że filtr należy wymienić to parowanie szyb, zmniejszenie siły nadmuchu oraz nieprzyjemny zapach w kabinie. Ponieważ filtra nie można dobrze wyczyścić, zalecamy jego wymianę przy każdym przeglądzie.

Mini poradnik – filtr powietrza

Filtr powietrza

Co to jest? Filtr powietrza chroni silnik przed dostaniem się zanieczyszczeń do jego wnętrza. Ponieważ powietrze jest niezbędnym czynnikiem spalania paliwa, musi być ono dostarczone do komór spalania. Brak powietrza może powodować utratę mocy, a w przypadku silników turbo-doładowanych nawet uszkodzenie turbosprężarki.

Kiedy wymieniać? Zazwyczaj filtry wytrzymują od przeglądu do przeglądu i w takiej częstotliwości nasz serwis zaleca jego wymianę.

Mini poradnik

Rozpoczynamy serię krótkich artykułów dotyczących podstawowej obsługi samochodu. Nazwaliśmy je „Mini poradnikiem”, bo założeniem było przedstawienie informacji o tym kiedy, dlaczego i czy w ogóle warto wymieniać części eksploatacyjne. Zdajemy sobie sprawę, że wielu użytkowników potrafi samodzielnie wykonać większość prac, które opiszemy, ale artykuły kierujemy głównie do osób chcących poznać odpowiedzi na proste pytania związane z okresową obsługą pojazdu.

W kolejnych tygodniach będzie można przeczytać o filtrach oleju, powietrza i kabinowym oraz dowiedzieć się kiedy wymienić klocki hamulcowe i czy każdy samochód posiada świece żarowe oraz czy filtr paliwa może unieruchomić samochód.