Mini poradnik – filtr powietrza

Filtr powietrza

Co to jest? Filtr powietrza chroni silnik przed dostaniem się zanieczyszczeń do jego wnętrza. Ponieważ powietrze jest niezbędnym czynnikiem spalania paliwa, musi być ono dostarczone do komór spalania. Brak powietrza może powodować utratę mocy, a w przypadku silników turbo-doładowanych nawet uszkodzenie turbosprężarki.

Kiedy wymieniać? Zazwyczaj filtry wytrzymują od przeglądu do przeglądu i w takiej częstotliwości nasz serwis zaleca jego wymianę.

Mini poradnik

Rozpoczynamy serię krótkich artykułów dotyczących podstawowej obsługi samochodu. Nazwaliśmy je „Mini poradnikiem”, bo założeniem było przedstawienie informacji o tym kiedy, dlaczego i czy w ogóle warto wymieniać części eksploatacyjne. Zdajemy sobie sprawę, że wielu użytkowników potrafi samodzielnie wykonać większość prac, które opiszemy, ale artykuły kierujemy głównie do osób chcących poznać odpowiedzi na proste pytania związane z okresową obsługą pojazdu.

W kolejnych tygodniach będzie można przeczytać o filtrach oleju, powietrza i kabinowym oraz dowiedzieć się kiedy wymienić klocki hamulcowe i czy każdy samochód posiada świece żarowe oraz czy filtr paliwa może unieruchomić samochód.

REGULAMIN PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO SERWIS – JAPOŃSKICH

REGULAMIN PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO SERWIS – JAPOŃSKICH

  1. Organizatorem Programu jest Serwis SJ Ł. Konewecki, D. Łukasiewicz s.c. z siedzibą w Warszawie 03-107, ul. Stasinek 2, zwany dalej Serwis – Japońskich.
  2. Program prowadzony jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i obowiązuje od 23 kwietnia 2018 r.
  3. Uczestnikiem Programu może zostać klient indywidualny, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub firma, z wyłączeniem osób i firm, które mają podpisane indywidualne umowy serwisowe lub inne umowy rabatowe z firmą Serwis – Japońskich.
  4. Warunkiem korzystania z Programu jest okresowe wykonywanie (według zaleceń producenta) wymiany oleju, filtra oleju, filtra powietrza i filtra kabinowego/ klimatyzacji w Serwis – Japońskich zwanymi dalej „przegląd okresowy”.
  5. Przystąpienie do programu jest dobrowolne.
  6. Uczestnik Programu otrzymuje zniżkę na usługi serwisowe zgodnie z informacją podaną w pkt. 8.
  7. Rabaty na usługi serwisowe przyznawane są przy corocznym „przeglądzie okresowym”.
  8. W ramach niniejszego programu lojalnościowego przyznajemy rabaty według poniższej tabeli:
    Części Usługi Samochód zastępczy
    1 rok 5 5 10
    2 rok 10 8 15
    3 rok 12 10 20
    Kolejne 15 12 25
  1. Uzyskiwanie wyższego rabatu odbywa się automatycznie po kolejnym wykonaniu „przeglądu okresowego” w następujących po sobie latach.
  2. Do Programu nie wliczają się naprawy powypadkowe pojazdów.
  3. Wszelkie ewentualne opłaty skarbowe i podatki związane z zamianą punktów na nagrody obciążać będą Uczestnika Programu.
  4. Wszelkie zastrzeżenia co do przyznanych w Programie rabatów, Uczestnik Programu jest zobowiązany zgłosić w ciągu 14 dni od dnia wystawienia rachunku za naprawę.
  5. Na prośbę Uczestnika Programu Serwis – Japońskich udziela wszelkich informacji dotyczących funkcjonowania Programu. Uczestnik Programu może zgłosić pytania lub zastrzeżenia związane z Programem za pośrednictwem e-maila: kontakt@serwis-japonskich.pl
  6. Serwis – Japońskich zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Program obowiązuje przez czas nieokreślony. Serwis – Japońskich zastrzega sobie prawo zakończenia Programu w dowolnym momencie.
  7. Osoby biorące udział w Programie wyrażają zgodę na umieszczanie swoich danych osobowych w bazie danych. Przysługuje im prawo wglądu do swoich danych i ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Program lojalnościowy

Zapraszamy Państwa do udziału w Programie Lojalnościowym SERWIS – JAPOŃSKICH. Głównym założeniem Programu jest dostarczanie naszym Klientom wymiernych korzyści, związanych z korzystaniem z usług naszej firmy. Program został oparty o system rabatowy, dzięki któremu uzyskają Państwo atrakcyjne zniżki na zakup towarów i usług.

Korzyści dla Państwa:

  • rabaty na usługi serwisowe*, części, akcesoria i wynajem samochodów

Tabela rabatowa:

Części Usługi Samochód zastępczy
1 rok 5% 5% 10%
2 rok 10% 8% 15%
3 rok 12% 10% 20%
Kolejne 15% 12% 25%

*poza technicznymi przeglądami rejestracyjnymi i usługami blacharsko-lakierniczymi; programy rabatowe nie łączą się (np. indywidualne umowy serwisowe).

Jak zapisać się do Programu Lojalnościowego?

Zapoznaj się z regulaminem i korzystaj!

Na wszelkie pytania w sprawie Programu odpowiemy pod numerem 500 650 105 lub kontakt@serwis-japonskich.pl

Odgrzybianie klimatyzacji – do końca czerwca – tylko 49 zł

Zapraszamy do skorzystania z usługi odgrzybiania klimatyzacji, która cieszy się u nas każdego roku dużą popularnością.

Kontrolka DPF – Mazda 6

Świecąca kontrolka DPF w Mazda 6 zazwyczaj oznacza „zapchany”, zanieczyszczony filtr, którego użytkownik nie będzie w stanie „zregenerować” we własnym zakresie. Często wystarczy wypalanie w trybie serwisowym za pomocą komputera diagnostycznego, ale bywają również przypadki, w których filtr nie nadaje się do dalszego użytkowania i trzeba go wymienić. Standardowo już przedstawiamy zdjęcia z usterki – uszkodzenie mechaniczne filtra.

Uwaga! Mrugająca/ migająca kontrolka DPF w Mazda 6 oznacza konieczność wymiany oleju/ przeglądu, a nie problem z samym filtrem.

 

Nieszczelność uszczelki głowicy to poważna usterka silnika. Częstym objawem tego problemu jest obecność dwutlenku węgla (CO2) w płynie chłodniczym, co przekłada się na jego ubytek zazwyczaj przez korek zbiorniczka lub chłodnicy. Efekt taki można zaobserwować na poniższym filmie. W tym przypadku jest to Hyundai Santa Fe 2,2.

Wesołych Świąt

Serwis Japońskich życzy wszystkiego dobrego na Święta!

Czy Twój samochód jest gotowy na niskie temperatury?

Sprawdź stan swojego pojazdu zanim będzie naprawdę zimno! Skontrolujemy dla Ciebie najważniejsze punkty samochodu za 19,90 zł, a dodatkowo otrzymasz zimowy płyn do spryskiwaczy.

W zakresie sprawdzenie jest między innymi:

  • akumulator
  • ładowanie alternatora
  • stan przewodów zapłonowych
  • ciśnienie w ogumieniu
  • płyn chłodniczy
  • wycieraczki
  • zawieszenie
  • hamulce

Czekamy na Ciebie w serwisie!

Mazda 3 (BK) 1,6 diesel – wytarte wałki rozrządu

Wycierające się wałki rozrządu w silniku Diesel’a 1,6 o oznaczeniu Y601 to popularny temat wielu forów internetowych. Powodem może być zabrudzony olej (rzadko wymieniany) lub zbytnio rozrzedzony. To kolejna usterka, która potwierdza, że jakość oleju i częste wymiany to bardzo ważna sprawa. W naszym przypadku Mazda 3 wymagała wymiany pokrywy z wałkami, łańcucha synchronizującego wałki i kilku uszczelniaczy. Naprawa w takim zakresie wymaga demontażu rozrządu i górnej części głowicy, na której są mocowane wałki. Na zdjęciach widać jak mocno zanieczyszczona jest obudowa i zniszczone/ wytarte wałki rozrządu. Udało się również uwiecznić miejsce uszkodzenia łańcucha (przekrzywione ogniwo).