Naprawa/ remont silnika Nissan Murano/ 350Z

20151209_121518Remont silnika czy wymiana na używany? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudne, tym bardziej jeżeli mówimy o samochodzie, którego silnik posiada dwie głowice i 6 cylindrów. Usterka zacierających się panewek i/ lub wału korbowego często dotyczy samochodów Nissan Murano oraz Nissan 350Z z popularnym silnikiem beznynowym 3,5 litra o oznaczeniu VQ35DE. Klienci decydujący się na remont muszą liczyć się ze sporym wydatkiem, ale związany jest on z zakresem naprawy, w którego skład najczęściej wchodzi:

– szlifowanie wału korbowego

– wymiana panewek korbowodowych i głównych

– wymiana prowadnic i czyszczenie gniazd zaworowych

– wymiana pierścieni tłokowych

, a czasami nawet honowanie (wygładzanie) cylindrów lub tulejowanie  bloku silnika.

Taką naprawę wykonaliśmy ostatnio w nowym modelu Nissan Murano o oznaczeniu Z51, a zdjęcia z naprawy możecie obejrzeć poniżej.

20151207_165632 20151204_133435 20151203_105143

4 komentarz

luki napisał:

Odpowiedz
12 marca 2017 at 14:31

witam,

tak więc sposobem na unikniecie zatarcia jest kontrola poziomu oleju i jego wymiana co 10 tyś km.. czy tak ? (diesel)

admin napisał:

Odpowiedz
13 marca 2017 at 14:07

Producent (Nissan) zaleca wymianę oleju, co 20 000 km, ale warto skrócić ten okres do 15 000 km. Oczywiście wymieniając olej, co 10 000 km nic złego się nie stanie, a nawet możemy się przyczynić do dłuższej żywotności silnika.

luki napisał:

Odpowiedz
28 stycznia 2017 at 12:14

a w dieslu 2.5 190 KM też jest taka przypadłość ???

admin napisał:

Odpowiedz
7 lutego 2017 at 19:03

Murano z silnikiem 2,5 dCi to popularna jednostka YD25, która była wykorzystywana w Nissan Navara i Pathfinder. Zdecydowanie warto sprawdzać poziom oleju również w tym silniku, ale nie jest on podatny na zatarcie tak jak jest to w przypadku benzynowej jednostki 3,5 litrowej.

Napisz komentarz

Pola wymagane są oznaczone *