Mini poradnik – pasek wielorowkowy

Pasek wielorowkowy

Co to jest? Pasek napędza między innymi alternator, dzięki czemu produkowany jest prąd niezbędny do zasilania akumulatora. W wielu samochodach pasek napędza również pompę płynu chłodniczego oraz pompę wspomagania. Czytając powyższe słowa łatwo zauważyć, że jest to bardzo istotna część osprzętu silnika. Na szczęście dla użytkowników ceny dobrych jakościowo pasków zaczynają się od 50 zł.

Kiedy wymieniać? Przy zabrudzeniu olejem silnikowym należy wymienić jak najszybciej. W pozostałych przypadkach należy obserwować czy nie występują pęknięcia lub przetarcia (zazwyczaj na skutek starzenia). Żywotność paska można wyliczyć na około 100 000 km lub 5-6 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>