Naprawa/ remont silnika Nissan Murano/ 350Z
Remont silnika czy wymiana na używany? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudne, tym bardziej jeżeli mówimy o samochodzie, którego silnik posiada dwie głowice i 6 cylindrów. Usterka zacierających się panewek i/ lub wału korbowego często dotyczy samochodów Nissan Murano oraz Nissan 350Z z popularnym silnikiem beznynowym 3,5 litra o oznaczeniu VQ35DE. Klienci decydujący się na remont muszą liczyć się ze sporym wydatkiem, ale związany jest on z zakresem naprawy, w którego skład najczęściej wchodzi:
– szlifowanie wału korbowego
– wymiana panewek korbowodowych i głównych
– wymiana prowadnic i czyszczenie gniazd zaworowych
– wymiana pierścieni tłokowych
, a czasami nawet honowanie (wygładzanie) cylindrów lub tulejowanie bloku silnika.
Taką naprawę wykonaliśmy ostatnio w nowym modelu Nissan Murano o oznaczeniu Z51, a zdjęcia z naprawy możecie obejrzeć poniżej.
witam,
tak więc sposobem na unikniecie zatarcia jest kontrola poziomu oleju i jego wymiana co 10 tyś km.. czy tak ? (diesel)
Producent (Nissan) zaleca wymianę oleju, co 20 000 km, ale warto skrócić ten okres do 15 000 km. Oczywiście wymieniając olej, co 10 000 km nic złego się nie stanie, a nawet możemy się przyczynić do dłuższej żywotności silnika.
a w dieslu 2.5 190 KM też jest taka przypadłość ???
Murano z silnikiem 2,5 dCi to popularna jednostka YD25, która była wykorzystywana w Nissan Navara i Pathfinder. Zdecydowanie warto sprawdzać poziom oleju również w tym silniku, ale nie jest on podatny na zatarcie tak jak jest to w przypadku benzynowej jednostki 3,5 litrowej.