Door to Door

Dbając o Państwa bezpieczeństwo i możliwość pozostania w domu w połąceniu z komfortem poruszania się sprawnym samochodem, zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej usługi Door to Door. Odbierzemy od Ciebie samochód z dowolnego miejsca i odstawimy po naprawie. Nasi pracownicy wykonują swoją pracę w rękawiczkach i maseczkach ochronnych.

Polecamy również ozonowanie pojazdu po wizycie.

*bezpłatna usługa Door to Door dotyczy dzielnic Białołęka, Bielany, Żoliborz, Targówek, Praga Północ i trwa do końca maja 2020 r. Dla pozostałych dzielnic koszt wynosi 49-99 zł (zależny od odległości).

Bezpieczny podczas wizyty w serwisie (koronawirus)

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów oraz pracowników jest dla nas kluczowe. Dlatego na bieżąco śledzimy zalecenia służb sanitarnych i wprowadziliśmy w naszym serwisie poniższe zasady:

  • przestrzegamy zasad higieny, używamy rękawiczek jednorazowych, zamontowaliśmy osłony oddzielające strefę klienta i doradcy serwisowego
  • zostały zainstalowane podajniki z żelem antybakteryjnym oraz dezynfekujemy klamki, poręcze i uchwyty
  • nie podajemy ręki na powitanie i pożegnanie. Wystarczy serdeczny uśmiech z zachowaniem bezpiecznej (1- 1,5m) odległości
  • zalecamy również i zachęcamy do ozonowania/ dezynfekcja pojazdu w specjalnej cenie 49 zł (lub 79 zł – 2 razy – przed i po wizycie)

Naprawa turbosprężarki Mazda CX-5 2,2 Skyactive

Częsta usterka w Mazda CX-5 2,2 (silnik Diesel’a) to urywający się trzpień w turbosprężarce, którego należy szukać… na przykład w chłodnicy powietrza 🙂 Tak było w przypadku naszego ostatniego klienta. Jednym z głównych objawów są braki mocy oraz zapalająca się kontrolka silnika. Powyższa jednostka ma bardzo dobrą dynamikę, ponieważ są tutaj na dobrą sprawę dwie sprężarki, ale niestety naprawa wiąże się z większymi kosztami, niż jest to w przypadku silników doładowaniem pojedynczym.

smartcapture

Sprawdź samochód na jesień

Sprawdź pięć najważniejszych punktów pojazdu (opony, zawieszenie, akumulator, hamulce, oświetlenie) za jedyne 19 zł, a dodatkowo otrzymasz płyn do spryskiwaczy.

Serwis – Japońskich w TVN Turbo

Tak, to prawda, nasz serwis pojawił się w 347 odcinku Zakupu Kontrolowanego i jako „specjaliści” od samochodów japońskich rozmawialiśmy o bardzo nietypowym pojeździe, czyli Daihatsu Materia.

Niestety odcinek 347 został już wyemitowany, ale zapraszamy do śledzenia kanału i obejrzenia powtórki.

Mini poradnik – świeca żarowa

Świece żarowe

Co to jest? Świece żarowe podgrzewają powietrze do poziomu, który umożliwia zapłon mieszanki w silniku Diesel’a, a więc są niezbędne do prawidłowego rozruchu przede wszystkim w okresie zimowym, gdyż dopiero przy odpowiednio wysokiej temperaturze następuje wtrysk paliwa i samozapłon.

Kiedy wymieniać? Ciężko konkretnie odpowiedzieć na to pytanie, ale negatywny wpływ na trwałość świec żarowych ma przejeżdżanie krótkich dystansów oraz korzystanie z paliwa niskiej jakości. Można jednak liczyć, że na pierwszą wymianę świec natrafimy nie wcześniej, niż po przebiegu 100 tyś. km.

Mini poradnik – pasek wielorowkowy

Pasek wielorowkowy

Co to jest? Pasek napędza między innymi alternator, dzięki czemu produkowany jest prąd niezbędny do zasilania akumulatora. W wielu samochodach pasek napędza również pompę płynu chłodniczego oraz pompę wspomagania. Czytając powyższe słowa łatwo zauważyć, że jest to bardzo istotna część osprzętu silnika. Na szczęście dla użytkowników ceny dobrych jakościowo pasków zaczynają się od 50 zł.

Kiedy wymieniać? Przy zabrudzeniu olejem silnikowym należy wymienić jak najszybciej. W pozostałych przypadkach należy obserwować czy nie występują pęknięcia lub przetarcia (zazwyczaj na skutek starzenia). Żywotność paska można wyliczyć na około 100 000 km lub 5-6 lat.

Mini poradnik – klocki i tarcze hamulcowe

Klocki i tarcze hamulcowe

Co to jest? Klocki hamulcowe, powodując tarcie, spowalniają ruch obrotowy tarcz hamulcowych i zatrzymywanie się pojazdu. Sprawny układ hamulcowy to przede wszystkim bezpieczeństwo, szczególnie w przypadku gwałtownego hamowania. Dobrej jakości klocki hamulcowe nie wydają żadnych nienaturalnych dźwięków (piszczenie podczas hamowania, zgrzyty) oraz optymalnie się zużywają i przede wszystkim są skuteczne. Od wielu lat klocki hamulcowe nie mogą zawierać materiałów nieprzyjaznych dla środowiska m. in. związków azbestu.

Kiedy wymieniać? Wiele samochodów posiada czujniki emitujące specyficzny odgłos (pisk) podczas wciskania pedału hamulca lub czujniki powodujące zaświecenie kontrolki zużycia okładzin. Przyjmuje się jednak, że klocki hamulcowe wystarczają na około 30 000 km.

Mini poradnik – świece zapłonowe

Świece zapłonowe

Co to jest? Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest realizowanie wyładowań elektrycznych powodujących powstanie zapłonu w komorze spalania. Od jakości świecy zapłonowej często zależy ilość spalanego paliwa, a nawet osiągi silnika.

Kiedy wymieniać? Żywotność świec niklowych (najbardziej popularnych) szacuje się na 30 tyś. km, natomiast świec platynowych na 60 – 80 tyś km. Dla silników zasilanych LPG wymagana jest częstsza wymiana i przyjmuje się, że jest to połowa „normalnego zużycia”, czyli 15 tyś km i 30-40 tys. dla świec platynowych.

Mini poradnik – filtr paliwa

Filtr paliwa

Co to jest? Podobnie jak w pozostałych filtrach, tutaj również mamy do czynienia z filtrowaniem. Zadaniem filtra paliwa jest… oczyszczenie paliwa, którego zabrudzenie jest zazwyczaj bardziej niebezpieczne dla silników Diesel’a, niż jednostek benzynowych. Z resztą w większość silników benzynowych stosuje się jedynie „siatkę” zabezpieczającą przed dużymi zanieczyszczeniami.

Kiedy wymieniać? Filtry paliwa są zdecydowanie rzadziej wymieniane i w zależności od producenta okres ten wynosi od 2 do 4 lat lub przebiegu od 15- 50 tys. kilometrów. Jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany Twój filtr paliwa, zalecamy zrobić to przed zimą.